Co jeszcze jeść żeby nie mieć anemii?

www.cdefgahc.com.pl

Oprócz tak oczywistych rzeczy, jak żelazo powinniśmy jeszcze swojemu organizmowi dostarczać choćby kwas foliowy ale i miedź, cynk i kobalt. Kwa foliowy bierze udział w podziale komórek. Niedobór kwasu foliowego może prowadzić do niedokrwistości megaloblastycznej – charakteryzuje się ona zmienionym obrazem krwinek czerwonych na skutek zaburzenia ich rozwoju w szpiku kostnym. Gdzie szukać?W zielonych warzywach, fasoli, produktach pełnoziarnistych, soku pomarańczowym. Niektóre produkty wzbogaca się w ten kwas, np. mąkę.

Zalecaną dzienną dawkę pokryjesz, jedząc na śniadanie płatki lub razowe pieczywo i dodając do posiłków warzywa. Zaś miedź, cynk i kobalt uczestniczą w tworzeniu czerwonych ciałek krwi. Niedobór miedzi utrudnia transport żelaza do miejsc syntezy hemoglobiny, kobalt wchodzi w skład witaminy B12. Gdzie ich szukać?Miedź – w owocach morza, warzywach strączkowych, produktach pełnoziarnistych, orzechach, grochu, czosnku, pomidorach, awokado. Cynk – w kaszy gryczanej, razowym pieczywie, polędwicy, jajkach, pestkach dyni, kapuście, żółtym serze. Kobalt – w grzybach, podrobach, cykorii, szpinaku.

http://www.fizjo-forma.pl/lp/fizjoterapia-komorniki www.kuszyk-mediacje.pl